...

Archív článkov

Archive for Marec, 2018

Skiaktual z Tatier

Satan , Vysoká ,Prostredná Solisková kopa.

Piatkové voľno v práci a podpísaný opušťák z domu (nemáš chlopa nemáš bordel). Orech v hlave spracováva možnosti kde s kým. Pár telefonátov a v piatoček už dupkám hore Mlynickou dolinou s dvoma Igormi. Cestou hore riešime čo na dnes a za plesom nad Skokom skúšame podmienky na východných svahoch. Niekde prašan inde nafúkaná doska. Obzeráme sa teda na opačnú stranu kde Oskar osvetľuje steny Satana. Skúsime? Na Satan jedine po rampe križujúc žľaby spadajúce z vrcholu. My ideme až posledným, ktorý vedie do sedielka pod južný vrchol z pravej strany. Tam chvíľková pauza a pokračujeme až na samotný J vrchol. Zjazd je v celku vyrovnaný po celej dĺžke. O čosi ťažšia bola nakoniec rampa z už vytopenými miestami .

Na sobotu výmena partnerov. Pali, Marek, Ľudo smer Popradské pleso. Najprv premýšľam nad Rysmi ale nakoniec pokračujeme dolinou Zlomísk na Vysokú (to sme ešte nevedeli že tam bude celý Vyšehrád). Mareka a Ľuda nechávame v Dračom sedle a ja s Palim sa tmolíme hore na vrchol. V žľabe sa moce fúra pešiakov, celý svah rozrytý, kua kde budem lyžovať? Dole idú chalani naviazaný na lano aj z uzlíkmi už len ten ľadovec nám tu chýba. V žľabe cca 30 ľudí dostávame sa do hmly, na krátko sa to ale vždy potrhá a tak sa mení pozícia na svahu ako pešiaci na šachovnici. Funím, spomeniem si na Stana že má poslednú etapu. Vytrepem sa až na vrchol a postavím sa do radu na foto. Strkám foťák do ruky bratovi čechovi aby zvečnil krátky okamih pri kríži. Z lyžovačky z vrcholu opúšťam, niesa podmienky. Zapíname pod vrcholom a dávame slalom pomedzi ľudské bránky. Kým sme došli do sedla po chalanov zmenilo sa počasie a všetko stuhlo. Dole ideme ako ľadoborce v Barentsovom mori. Na popradskom napcháme brušká a s Palkom smerujeme do Hágoch na ubytko k Igorovi a pár zaslúžených píív.

V nedeľu preskupíme zostavu a ideme opäť do Mlynice. Pri Volích plesách špekulujeme čo ako. Dva roky čumím do jednej línie (sprievodca MP zjazd H2). Som radšej keď púšťam bobky dole ako hore :-). Zjazd je rôzny, ľahký začiatok i koniec o čosi ťažší stred a kľúčové miesto je záver žľabu. Dostatok snehu ale prekryl časť skaly s ľadopádom a tak mi tých 1,5 m stačí nato aby som tam neletel šusom.  Chalani žľab obišli zprava a tak sa čakáme pod. Dolná pasáž paráda ako za odmenu. Vďaka všetkým. Z TA3 Pali, Igor C a Šaňo.

Chcem ešte zablahoželať k výkonu Stanovi a jeho parťákovi na BOKAMI TATIER.

Bokami 2018

Dobojované.

BOKAMI 2018 sú za nami. Na štart najťažších skialpinistických pretekov v strednej Európe  sa tento rok postavilo 100 dvojíc (80 videlo aj cieľ) z 8 krajín. Po 52km, +6174vm a menších aj väčších krízach (dosť to bolelo) sme nakoniec s Tomášom skončili na 43 mieste absolútne a v kategórií nad 40rokov na 8 mieste. Pre predstavu mapka 3 kráľovskej etapy.

Nech žije BOKAMI 2019.

Stano

BOKAMI ZÁPADNÝCH TATIER

Zajtra štartuje najväčší skialpový sviatok na Slovensku Bokami Západných Tatier.
3 dni, 3 etapy tento rok vo dvojici s Tomášom Kačmarčíkom.

Kino utorok 2018

20.3. o 19:00 Stano Pavelek  “SKIALP”

Ťažký a Štrbský štít

Víkendové výjazdy do tatier priniesli ďalšie pekné zjazdy. Nebola to síce to pravá jarná firnovačka pod solarom, ale oskarko keď vykukol tak to už bolo riadne cítiť. Sobota smer Ťažký štít. V Zlomiskách hadik smerujúci do Železnej brány a ja s Mirom a Peťom odbočujeme smer Dračie sedlo, križujeme centrál Vysokej a ďalej traverzujeme do štrbiny pod Ťažkým štítom. Tam nechávame Peťa a s Mirom pokračujeme na vrchol. Tesne pod sú ešte podmienky nevhodné a tak parkujeme približne 4 výškové metre pod.  V tej najstrmšej časti to neodmäklo a zostal tam ľadik z predošlej periódy. Lyžba v žľabe bola čím nižšie tým mäkšie a keď nás to vypľulo von, tak to už bolo zhnité. Nasledovalo paličkovanie cez dračiu dolinu a lyž-pich na Popradské.

V nedeľu ženské trio podporované zo zálohy 3 chôpakmi to vyšlo na Štrbský štít. Nízka oblačnosť nám olizovala rite až pod nástup a tam sa rozhodla, že nás počká kým sa my vyterigáme na vrchol a pokocháme krásnymi výhľadmi. Pár fotiek  a postupne lyžujeme západným svahom za doprovodu  snehového orchestra  splazov a laviniek. Dole nás čaká mlha a tak skôr z pamäti triafame smerom dole na štrbské pleso. Z TA3 Iťa, Mara, Bejka, Paľko, Rasťo a Šanik. Odkazy na foto nižšie.

ODKAZ na foto Ťažký štíthttps://alexi.rajce.idnes.cz/2018.03.10_VT-Tazky_stit/
ODKAZ na foto Štrbský štíthttps://alexi.rajce.idnes.cz/2018.03.11_VT-Strbsky_stit/

12 CH Vysoké Tatry nonstop

Pred istým časom sme sa s Tomášom „Kaktusom“ Kačmarčíkom ( môj parťák na tohoročné Bokami ZT)dohodli, že najlepšie na doladenie formy pred Bokami bude urobiť (že vraj) prvý zimný nonstop prechod všetkých vysokohorských chát vo  Vysokých Tatrách (Tomáš to pred zhruba dvomi rokmi ešte s jedným chalanom prebehol, ako vôbec prvý v lete za 15hodín).

Po jednom preložení, kvôli počasiu to nakoniec padlo na túto nedeľu. Keďže som od štvrtku v Tatrách pomáhal chalanom s prípravou Memoriálu Vlada Tatarku a Petra Šperku, v sobotu som oželel after party a hneď po pretekoch sme sa nechali odviezť do Kežmarských Žľabov, kde sme za svitu hviezd a čelovky okolo ôsmej dorazili na chatu Plesnivec.Po dvoch pivkách a ľahkej večeri (cesnačka s pečenou klobásou) a krátkom spánku o 3:00hod zvoní budík. Chatár Janko nám ešte večer pripravil super raňajky a vyzbrojení  tyčinkami a gélmi, naľahko v kombinézach o 4:00hod vyrážame.