...

• 2 Hostí.
Archív článkov

12 CH Vysoké Tatry nonstop

Pred istým časom sme sa s Tomášom „Kaktusom“ Kačmarčíkom ( môj parťák na tohoročné Bokami ZT)dohodli, že najlepšie na doladenie formy pred Bokami bude urobiť (že vraj) prvý zimný nonstop prechod všetkých vysokohorských chát vo  Vysokých Tatrách (Tomáš to pred zhruba dvomi rokmi ešte s jedným chalanom prebehol, ako vôbec prvý v lete za 15hodín).

Po jednom preložení, kvôli počasiu to nakoniec padlo na túto nedeľu. Keďže som od štvrtku v Tatrách pomáhal chalanom s prípravou Memoriálu Vlada Tatarku a Petra Šperku, v sobotu som oželel after party a hneď po pretekoch sme sa nechali odviezť do Kežmarských Žľabov, kde sme za svitu hviezd a čelovky okolo ôsmej dorazili na chatu Plesnivec.Po dvoch pivkách a ľahkej večeri (cesnačka s pečenou klobásou) a krátkom spánku o 3:00hod zvoní budík. Chatár Janko nám ešte večer pripravil super raňajky a vyzbrojení  tyčinkami a gélmi, naľahko v kombinézach o 4:00hod vyrážame.

Keďže v marci o štvrtej ráno je v Tatrách ešte dosť chladno a kombinéza zase až tak nehreje, žľab nad chatou máme celkom rýchle za sebou a aj cestu cez Biele pleso na Brnčálku, ktorú míňame o 5:23hod. Strhávame pásy a dosť rýchlo po tvrdom a úzkom chodníku lyžujeme smer Kovalčíková poľana. Skoro som nedobrzdil odbočku. Odtiaľ cez Malú Svišťovku o 6:54 prichádzame ku Skalnatej chate, jedna fotka, dole pásy a lyžujeme ešte užším a stále veľmi tvrdým chodníkom na Zámku. Tam sme o 7:11. Lepíme pásy a zatiaľ bez prestávky šľapeme MSD na Terynku. 8:10 nezastavujeme sa, akurát ošúcham lyže o zábradlie (robia sa papuče) a ťaháme do Priečneho sedla. Našťastie je dobrá stopa, nakoľko tam včera viedol cross a prešlo tam 44 pretekárov. Cez Priečne sedlo k Sivým plesám a o 9:22 už jeme cesnačku na Zbojničke. Beriem od Lukyho sviečku na pásy a po pol hodine lyžujeme Výtokom dole VSD okolo Rainerky 10:05 a Bilíkovej chaty 10:15 pokračujeme z Hrebienka magistrálou smer Sliezsky dom.

Začína byť dosť teplo mokré nohy v lyžiarkach mi napuchli a začínajú ma tlačiť, zároveň mi prestávajú ísť nohy, tak ako pred tým. Dopĺňam gel a stereotypne kľučkujeme  magistrálou na Sliezsky dom, kde prichádzame o 11:40. Meníme ponožky za suché a cca po 10.minútach pokračujeme smer Batizovská dolina, Štôlska dolina popod Klín až do sedla pod Ostrvou. Medzi tým padla oblačnosť a ideme v mlieku, ale kríza je preč a nohy netlačia a opäť fungujú. Suché ponožky a gel pomohli. V Batizovskej stretávame horského vodcu Tóna s klientmi vracajúcich sa z Gerlachu. Prehodíme pár slov a ťaháme ďalej. Stopa sa pomaly začína strácať a v totálnej hmle sa prechod mení na brano-orientačný. Zrazu rachot, ako keby vedľa nás pristával vrtuľník. Nevieme, kde to spadlo, ale muselo to byť veľké, až sa zem zachvela. Trošku zvláštny pocit, hlavne keď nič nevidíš.V Štôlskej doline pokračujeme na mačkách, v totálnom mlieku pomocou mobilu hľadáme cestu a aj tak sa nám podarí zísť z chodníka. Pri malom vyjasnení zisťujeme, že sme asi 200-300vm nad chodníkom.  Schádzame veľmi opatrne a pomaly krajom žľabu a silou vôle držíme sneh na mieste. Stratili sme asi 1 ½ hodiny. Keď sme konečne na chodníku. V tom Tomáš zlomí preklápačku na päte ATK viazania a oznamuje mi, že je asi koniec. Improvizujeme a po chvíli pokračujeme predsa len ďalej.  Pod Tupou v traverze mi ujde spodná lyža a ja spúšťam maličký splazík. Po chvíli je z toho duniaca lavína dlhá asi 1km a 200m široká. Logicky zvyšujeme opatrnosť a logicky znižujeme rýchlosť. Konečne sme v sedle pod Ostrvou, kde zhadzujeme pásy a lyžujeme na Popradské pleso. Na Majláthku prichádzame  po všetkých peripetiách o 15:00hod, iba si doplníme vodu a pokračujeme smer Chata pod Rysmi. V doline ešte stihneme dať krátke interview Jožovi  Kubánimu a mastime hore. Na chate sme o 16:39hod. Obliekam fukerku a lyžujeme  dole Mengusovskou späť na Popradské a červenou ďalej na Štrbské pleso. 18:05 obúvame lyže pri sedačke a čaká nás posledný výstup dňa hore zjazdovkou na Solisko. Po 14:47 hodinách, 75 prejdených a zlyžovaných km, 5000 nastupaných metroch o 18:47hod prichádzame do cieľa na Chatu pod Soliskom.

Cola, fotka a pri čelovkách lyžujeme dole, kde nás čaká Tomášova setra so synom, ktorí nás odvezú do Smokovca k autám. Už len nezaspať za volantom cestou domov a bol to celkom vydarený výlet.

Stano

3 Responses to “12 CH Vysoké Tatry nonstop”

1. 1
    Rosto Says:

Vraj doladenie formy? Stano ! ale veď to už nie je forma.
    Som z toho voľaký zmätený :))

2. 2
    Don Mateo Says:

To nie je forma, to je FORMA!

3. 3
    Šani Says:

Klobúk dole. Držím Vám palce na ďalšie spoločne akcie. :-)