...

• 0 Členovia
  • 6 Hostí.
Archív článkov

Pytel z m.Mlynára a rafačka v m.Kežmaraku

Po roku znova v Tatrách a na severe.

050704d 107203d2

Počasie na piatok a nedeľu ma byť v pohode, tak v štvrtok večer prichádzam na L.Poľanu.Po debatách s miestnym znalcom padá rýchla voľba na SV stenu M.Mlynára.

Do 23:30 zbalíme veci a uľahneme k spánku.

O pol tretej ráno už funíme dolinou a pod Uplaskami  sa zbavujeme prebytočných veci na spanie.Po nekonečnom nástupe sme okolo 10:00 pod nástupom do severného piliera klasifikácia VI.Tu si s Peťom spomenieme koľko sily nás stal tento nástup minulého roku.No podmienky sú super trávy držia, skala sucha tak to valíme konečne doliezť až na vrchol a zvesiť ten pytel.

Peťo zabojuje v prvej širočine kde sa takmer šprajcne  s ruksakom.V kľúčovej dĺžke si ešte pamätám par krokov kam založiť hrot zbrane ale ten hladký vylez s drolivov glazúrov ide znova iba z hlbokým nádychom. Na vysneženej polici vyhrabem slučku s karabínou z ktorej sme zlaňovali minulú zimu, a  Peťo si už skúša morál v ďalšej riedše odistitelnej a vyrovnanej dĺžke za 5.Nasleduje jedna ľahšia dĺžka a krátkym výbehom sme okolo 16:00 na vrchole M.Mlynára.Vrcholové foto a valíme to na chatu do doliny.

Sobotu ráno vstávame do hmlistého počasia. Citeľne sa oteplilo a tak  sa vraciame do BC na L.Poľanu. Dosušíme mokré veci,zahrejeme sa par horcami a sme pripravený na ďalšie lezenie.Voľba padla na severnu stenu M.Kežmaráku a krátku cestu Nas nedobegať M5,M5+

V nedeľu budíček o 3:30,rýchle raňajky, zbaliť matroš a frčíme na Bielu vodu.Cestou pod nástup si pochvaľujeme prešlapanu stopu do kotla pod weberovku a tak okolo deviatej už Peťo driape mačkami prvé metre v M5. Vztýčenym  prstom a veľkým úsmevom my signalizuje že to dal OS. Nastupujem do 40 metrového pekného kúta.  Plne sústredený sa vzdiaľujem od štandu a hľadám kam založiť hroty.Sem tam niečo uletí a po asi 6 metroch nachádzam na pravú nohu oddychový stup na ktorom ako tak uľavím lýtkam. Od polovice to začne pritvrdzovať a drži to až po výlez z kuta. Výlez je znova na hlboký nádych do uklonenej olepenej snehom platňe. Bola to nádherná dlhá, technická a vyrovnaná dĺžka akú som doteraz v zime liezol. Peťo to dorazí ľahkou dĺžkou až k štandu z ľavého ypsilonu a ním zlaňujeme až do kotla pod weberovku. Obaja sme vysmiaty že sme si super zaliezli a dali to ako  týmovi OS.

tak horam zdar,

pobalte matroš lebo hlásia super počasie a parádne podmienky…